On Mondays the 3rd graders only have 45 minutes lesson so it's always difficult to think about what to do as my fellow teachers will agree, 45 minutes pass by really fast.
So today the 3rd graders only had two activities but in my opinion it was a very productive lesson.
As I wanted to finish the family and physical appeareance topics we had a spelling competion:
two volunteers had to use the letters I gave them to form the word I told them , the rest of the class had to write the word on their notebooks.The first student to finish would have to spell out loud the word, the other volunteer would sit down and I called another student to challenge the previous winner. This activity was challenging and fun to all students and there were no students distracted as all wanted to be correct and have the chance to use the colourful letters.
(ps: o aluno na 1ª imagem com um livro diferente é um aluno que veio para a sala porque a docente faltou e como tal a atividade que estava a fazer era diferente)
The second activity was to put words in order so they could build a sentence. I wrote the words on the board and students copy them to their notebook and after that they built the sentences.
ex : tall/is/mother
The mother is tall.
are/brothers/short/my
My brothers are short.
Once again I used the competion as a motivation factor.The first ones to finish the sentences correctly came to the board and wrote the sentence and at the end of the lesson the winners had two stamps as a prize :)
Na segunda-feira os alunos do 3º ano têm apenas 45 minutos de aula e é sempre difícil pensar sobre o que fazer porque como os meus colegas professores concordarão, 45 minutos passam realmente rápido. Assim hoje os alunos tiveram somente duas atividades mas na minha opinião foi uma aula muito produtiva. Como eu queria terminar o tema família e aspeto físico nós tivemos uma competição de soletrar: dois voluntários tiveram que usar as letras que eu as dei para dar forma a palavra eu lhes disse, o resto da turma teve que escrever a palavra nos seus cadernos. O primeiro aluno a terminar teria que soletrar alto a palavra, o outro voluntário sentar-se-ia e eu chamava outro aluno para desafiar o vencedor anterior. Esta atividade era desafiante e divertida e não houve alunos distraídos pois todos queriam estar corretos e ter a possibilidade de usar as letras coloridas.
A segunda atividade era ordenar palavras para construir
frases. Eu escrevi as palavras no quadro e os alunos copiaram para o seu
caderno e em seguida construíram as frases.
ex: tall/is/mother
Mother is tall.
Usei de novo a competição como um fator de motivação. Os
primeiros a terminar as frases vieram ao quadro escrever a frase e no fim da aula
os vencedores tiveram dois carimbos como prémio:)
Sem comentários:
Enviar um comentário